Friday, August 8, 2008

Sesja online 8/8/2008 - 24/8/2008

1. Jak ocenisz przydatność oraz dostęp do polskich materiałów szkoleniowych poprzez portal Powiatu Kościerskiego
http://www.powiat.koscierzyna.pl/aktualnosci/projekty_aktualnosci/
e-administracja_-_material_szkoleniowy

2. Oceń "Obserwatorium Rural-eGov"
http://egov.aua.gr:8080/observatory/changeLanguage.do?language=PL
odpowiadając na następujące pytania i używając skali ocen od 1 do 6 (6 jest oceną najlepszą):
  1. Czy cele korzystania z portalu są jasne i zrozumiałe?
  2. Czy nawigacja w portalu jest łatwa?
  3. Czy portal ma atrakcyjny wygląd?
  4. Jaka jest Twoja ogólna ocena portalu?
Demo "Obserwatorium Rural-eGov"

3. Swoje odpowiedzi umieść w formie komentarza.

11 comments:

Ela Pawlowicz said...

Materiały szkoleniowe sa udostępnione w atrakcyjnej formie prezentacji pps, przekazane językiem zrozumiałym i zwięźle. Tytuł prezentacji odpowiada dokładnie jej zawartości, a to zachęca do korzystania z e-administracji w prosty sposób pokazując kolejne kroki postępowania. Wyjaśnienie e-pojęc oraz linki do e-serwisów uważam za przydatne. Oczywiście można do nich dotrzec poprzez wyszukiwarki, ale tutaj mamy wszystko w jednym miejscu. Zachęcające do korzystania.

Dostęp do materiałów szkoleniowych na stronie powiatu kościerskiego jest łatwy po wpisaniu do wyszukiwarki słowa "e-administracja" (jeśli wiemy czego szukamy). Jednak w celu zachęcenia do korzystania z materiałów można je umieścic w pobliżu "Elektronicznej skrzynki podawczej" czy wyeksponowac w oddzielnej zakładce, wszak e-administacja wkracza w nasze życie w coraz większym zakresie (na korzyści płynące z jej stosowania wskazuje jedna z lekcji). Dostęp do materiałów w menu poprzez "Projekty" spowoduje, że dotrze do nich niewiele osób (przy założeniu "rozrastania" się strony głównej). Oczywiście, można zachęcac firmy, szkoły, ludzi do korzystania z materiałów bezpośrednio wysyłając im link do materiałów, ale to już dodatkowa forma rozpowszechniania. I jeszcze jedno, wydaje się wygodniejsze dla użytownika, jeśli każda lekcja otwierałaby się w oddzielnym okienku (nie spowoduje to zamknięcia przez nieuwagę strony głównej po zakończeniu lekcji).

Ela Pawlowicz said...

1.Pomysł stworzenia portalu – bazy elektronicznych serwisów usług administracji publicznej w krajach UE - jest bardzo dobry, a przydatność jest jasna i zrozumiała. Ocena: 6.
2.Nawigacja w portalu. Tak, nawigacja nie jest trudna, ale nie jest też taka oczywista.
Dwie ogólne uwagi:
•W menu trzeba się dobrze przyjrzeć, gdzie jest wyszukiwarka, a gdzie zasoby (może wygodniej byłoby trochę je oddzielić, choćby przez kolor czy czcionkę).
•Użytkownik otwiera „wyszukiwarkę”, prowadzi selekcję i ma dostęp do materiałów. Druga możliwość otwiera „zasoby” i ....znowu trafia na rozbudowaną wyszukiwarkę....a chce zobaczyć zawartość. Czy nie wygodniej byłoby połączyć tego w jedną wyszukiwarkę dotyczącą „zasobów edukacyjnych” i druga zakładka „zasoby edukacyjne” ale już tylko z prostą selekcją „wszystkie według np. daty umieszczenia” ? I to samo odnośnie wyszukiwarki elektronicznych serwisów usług administracji publicznej.
Szczegółowe uwagi:
•Przy korzystaniu z selekcji w „Pokaż opublikowane zasoby edukacyjne” (też w „Pokaż elektroniczne serwisy usług administracji publicznej”) pojawia się lista wybranych materiałów. Po obejrzeniu jednego materiału z listy nie ma możliwości powrotu do listy w celu przejrzenia następnego pliku. Korzystając z przycisku „powrót” wracamy do strony głównej i musimy rozpocząć selekcję od nowa. Natomiast po użyciu „wstecz” na pasku narzędzi Internet Explorer okazuje się, że strona wygasła, ale po ponownym kliknięciu na „wstecz” wracamy do strony z selekcją zasobów i już tylko musimy wybierać...Trochę to zawiłe.
•W zakładce „Pokaż elektroniczne serwisy usług administracji publicznej” nie wszystkie kryteria działają (kategoria, słowo kluczowe, zasięg, odbiorca).
•W obu zakładkach „Pokaż…” po otwarciu pojawia się napis w j. angielskim „select…” (brakuje tłumaczenia).
Ocena: 3

3.Portal ma przyjemną szatę graficzną, sielski wygląd, ładne i spokojne kolory. Zachęca do korzystania. Nie męczy wzroku nawet przy długim oglądaniu. Ocena: 6

4.Jaka jest Twoja ogólna ocena portalu?
Dobrze, że taki portal powstał. Uważam, że powinien się rozszerzać i obejmować zasoby innych krajów UE. Niektóre niedogodności w nawigacji nie są dużym problemem.
Ogólna ocena: 4.

Anonymous said...

Ogólnie cele korzystania z portalu są jasne i zrozumiałe. Nazwa postu odpowiada jej zawartości co ułatwia szukanie konkretnego zagadnienia. Portal jest opracowany w taki sposób że nie sprawia problemów w jego prawidłowym korzystaniu. Lecz niestety wygląd portala nie jest przyciągający. Zbyt prosta szata graficzna i schemat widokowy portalu.
Moja ocena to 4.

KR

Anonymous said...

Rural e Gov , to łatwa i wygodna forma dostępu do informacji na temat usług publicznych realizowanych za pośrednictwem platformy ePUAP, w 5 językach. Strona ta jest przejrzysta i dobre zestawienie kolorów co sprawia miłe przeglądanie stron. Małym minusem tej strony jest wyszukiwarka internetowa, która zamieszczona jest w słabo widocznym miejscu. Strona ta jest dobrze zrobiona widać, że włożono w nią sporo pracy. Jest bardzo przystępna dla wszystkich, którzy mają do czynienia z komputerem i Internetem.


Dostęp do informacji szkoleniowych umieszczonych na strony Powiatu Kościerskiego jest łatwy dla osób które już wcześniej korzystały z tej strony, natomiast dla osób korzystających po raz pierwszy może sprawić małą trudność. Plusem tej strony jest łatwość nawigacji –dostęp do wyszukiwarki internetowej poprzez którą można dotrzeć w sposób szybki do materiałów szkoleniowych. Po poznaniu zawartości strony stwierdzam, że jest ciekawa i zawiera dużo interesujących i przydatnych informacji, które są przydatne dla każdego. Wszystkie materiały są dobrze uporządkowane, wyraźnie oddzielone od siebie, w żadnym miejscu portalu nie ma chaosu. Podoba mi się kolorystyka.



Czy cele korzystania z portalu są jasne i zrozumiałe? Odp. 1) Cele korzystania z portalu są jasne i bardzo zrozumiałe moja ocena to 6
Czy nawigacja w portalu jest łatwa? Odp. 2) Wyszukiwarka jest zamieszczona w mało widocznym miejscu, dlatego moja ocena to 4
Czy portal ma atrakcyjny wygląd? Odp. 3) Dobrze dobrana kolorystyka co zachęca do dalszego przeglądania stron, ocena 6
Jaka jest Twoja ogólna ocena portalu? Odp. 4) Maja ogólna ocena za portal 5

Anonymous said...

1 Uważam, iż portal Powiatu Kościerskiego jest przygotowany w przystępny sposób, dzięki temu jest bardzo łatwy i czytelny dostęp do wszelkich informacji. Informacje umieszczone na tej stronie są bardzo przydatne w wielu dziedzinach życia.
1. Czy cele korzystania z portalu są jasne i zrozumiałe?
- Cele korzystania z portalu Rural e Gov są w miarę jasne i czytelne. Moja ocena to 5.
2.Czy nawigacja w portalu jest łatwa?
- Miałam troszkę trudności w poruszaniu się po tym portalu, ale po głębszej analizie udało mi się zapoznać dokładnie z tą stroną. Moja ocena to - 4
3.Czy portal ma atrakcyjny wygląd?
- Głównym plusem tego portalu jest to, iż można z niego korzystać w kilku językach i jest dobrze dobrana kolorystyka. Ocena-5
4.Jaka jest Twoja ogólna ocena portalu?
Moja ogólna ocena portalu to-5.

Anonymous said...

1. strona o materiałach szkoleniowych jest przejrzysta, przystępna, przydatna i zrozumiała.

2. Nie bardzo rozumiem "dostęp operacji", jak się w tym poruszać, słabo rozbudowane.
Strona jest ładna i prosta w swoim wyglądzie. Wyszukiwarka powinna być łatwo dostępna a nie jest, brakuje tłumaczenia, select powinno być w języku polskim.
1) 3
2) 4
3) 4
4) 5

Anonymous said...

Materiały szkoleniowe przedstawione na portalu Powiatu Kościerskiego są przedstawione w prosty i dostępny sposób, jednak nie zawsze są prezentowane przez wyszukiwarkę. Materiały te mogą być bardzo przydatne dla osób które rozpoczynają pracę z komunikacją elektroniczną
1. Cele portalu są jasne i zrozumiałe ocena 5
2. Nawigacja w portalu jest prosta i nie powinna stwarzać problemów ocena 5
3. Portal mógłby być bardziej atrakcyjny i urozmaicony graficznie
ocena 3
4. Ogólna ocena portalu 4
Mariusz Cichosz

Unknown said...

Uwaga, będzie chaotycznie, bo czasu nie ma za bardzo ;P

http://www.powiat.koscierzyna.pl/upload/PRO-MED_podpis_kwalifikowany_PL.pdf
ilustracja na stronie 4 wygląda okrutnie.

Scenariusz lekcji informatyki jest w formacie MHT a nie PDF.


W rural-eGov komunikaty wyszukiwania są cokolwiek niejasne i niespójne (np w
http://egov.aua.gr:8080/observatory/dtoSimpleSearch.do jest "Wyszukuj" a w http://egov.aua.gr:8080/observatory/egroSimpleSearch.do jest "Kryteria wyszukiwania")

Testowo wpisałem "Gdańsk" w obu przypadkach. W pierwszym otrzymałem komunikat "Nie ma zasobów edukacyjnych." a w drugim "Nie wprowadzono żadnych elektronicznych serwisów usług administracji publicznej" - co pomijając, że raz komunikat kończy się kropką a raz nie - sugeruje, że w bazie nie ma ŻADNYCH materiałów, a nie, że nie znaleziono pasujących.

W http://egov.aua.gr:8080/observatory/advancedDTOBrowse.do lista została źle sformatowana.
Po wyszukaniu lista wyników jest o wiele za krótka i barkuje możliwości skoczenia od razu do wybranej strony. Jeśli jakieś wyszukiwanie zwróci np 200 wyników to trzeba będzie kliknąć 40 razy aby się dostać do ostatnich publikacji.

Nie wszystkie komunikaty zostały przetłumaczone.


Przydałaby się możliwość po prostu przeglądania materiałów - całej listy. Również brakuje wyszukiwania po datach.

Od strony estetycznej portal nie razi, ale też nie powala ;P Jest stonowany, nie dekoncentruje.

Gajovacko said...

lepiej byłoby, gdyby scenariusz lekcji informatyki był w formacie PDF a nie MHT wymagającym przeglądarki Internet Explorer.
Wykorzystanie formatu PDF do materiałów pomocniczych jest w pełni uzasadnione. W przypadku prezentacji warto skorzystac z transmisji strumieniowej i byc moze wzbogacic slajdy o dzwiek.
Lepiej byloby chyba, gdyby materiały otwierały się w nowej zakładce.

Gajovacko said...

Obserwatorium Rural e-Gov

1. Cele korzystania z portalu...
Wyjaśnione sa w pełni, szczególnie na stronie projektu. Ocena 5.

2. Nawigacja w portalu...
Jest przejrzysta ale w wielu miejscach nietypowa. Pokaz zasoby edukacyjne wyswietla listy dopiero po wyborze kryterium, ale nie ma tu niestety możliwości wykorzystania koniunkcji. Ocena 4

3. Atrakcyjnoś wylądu...
Zdecydowanie wysoka, ale lepiej było zadba o funnkcjonalnośc. Ocena 5

4. Ogólna ocena...
Jest ona niższa niż śrdenia, bo widocznych jest wiele usterek. W polskiej wersji są nadal elementy angielskie. W menu pokaż elektroniczne serwisy nie działa kilka kryteriów. Mając nadzieję, że w końcowej wersji nie będzie tych uchybień oceniam portal na 4.

Anna Grabowska said...

Dziękuję za udział w sesji online. Państwa opinie przekazywane są administratorom obydwu serwisów.
Podsumowanie sesji online umieszczę w formie komentarza.